1. Vytvořte si cílovou skupinu
Pokud chcete, aby vaše marketingové kampaně byly účinné, musíte vědět, kdo jsou vaši zákazníci. Vytvoření si cílové skupiny vám pomůže přesně definovat, kdo je vaše cílová skupina, co si přejí a co je pro ně důležité. Ujistěte se, že plánování kampaní a obsahu bude vždy orientováno na konkrétní skupinu lidí.
2. Zaujměte něčím novým
Průměrnost málokoho láká. Proto se snažte udělat něco jiného, než vaše konkurence. Zvažte nový přístup k vašemu produktu nebo službě, překvapte lidi zajímavým obsahem nebo vytvořte kreativní marketingovou kampaň, která se bude vymykat zavedeným standardům.
3. Vytvořte si kvalitní obsah
Obsah je stále králem. Ale pozor, musí být kvalitní. Kvalita je nejdůležitější faktor pro úspěch vašeho obsahu. Nabídněte lidem informace, které hledají, nebo zábavu, kterou chtějí zažít. Pokud už někdo od vás čte, dejte mu důvod vrátit se zase příště.
4. Jsou vaše reklamy efektivní?
Pokud si nejste jisti tím, že vaše reklamní kampaně fungují tak, jak by měly, odpověď může být prostá: zkuste změnit styl. Nebo možná ani nevyužíváte toho správného médií. Možná, že místo toho, aby jste vytvářeli neefektivní reklamy na Facebooku, byste měli sázet na reklamy na Google, nebo na internetové stránky související s vaším oborem.
5. Používejte zprávy o vašem úspěchu
Lidé se rádi dívají na firemní úspěchy. Pokud jste získali nějaké ocenění nebo úspěchy, nebo když se vám podařilo posílit vaši pozici na trhu, dejte o tom vědět ostatním. Dává to lidem důvěru a zlepšuje pověst vaší značky.
6. Zapojte se do komunity
Oslovování komunity může být dobrá strategie. Lidé mají rádi spolupráci a mnohdy si více váží firem, které vyrábějí produkty nebo poskytují služby, jejichž popisem mohou přispět k určitému společnému cíli. Zvažte tedy sponzorování nějakého lokálního sportovního týmu nebo vystavení tématu, které zajímá velkou část vašich klientů.
7. Dejte lidem možnost si vás najít
Existuje spousta lidí, kteří by potřebovali váš produkt nebo služby, ale ne vědí, že existujete. Udělejte proto maximum, abyste se objevili na vyhledávačích a doporučených stránkách. Zadávejte úplnou a kvalitní informaci o vaší firmě a aktivně používejte sociální sítě.
8. Buďte otevření pro zpětnou vazbu
Nevšímejte si negativní zpětné vazby. Pokud však začnete okolo sebe pociťovat více pozitivní energie než negativní, možná byste mohli něco změnit. Náš tip? Buďte otevření pro zpětnou vazbu a zkuste reagovat na kritiku, což vám může pomoci zlepšit vaše produkty nebo servis.
9. Buďte doporučování vašimi zákazníky
Lidé jsou často stále nedůvěřiví k tomu, co jim říkají reklamy. Mnohem spíše se řídí doporučeními od svých přátel. Buďte proto otevření pro dotazy a věnujte se detailní péči o své zákazníky.
10. Nezanedbávejte stálé zákazníky
Zmilujte se na své stálé zákazníky a dejte jim najevo, jak si jich vážíte. Udělejte pro ně něco více, aby se nevraceli pouze kvůli vašim výhodným nabídkám. Pokud zákazníci vidí, že jste opravdu otevřeni vůči jejich potřebám, budou vám přinášet stálý příjem.